Job alert

Werken als Marketeer bij Blisss – Dagboek Joska Nahuijsen

-

Heb jij altijd al willen weten hoe het is om als Marketeer bij Blisss te werken? Joska vertelt je graag alles over hoe een werkdag in deze diverse functie eruitziet!

Vrijdag 24 mei 2024

08:30 u.  

Vandaag werk ik in de ochtend vanuit huis zodat ik me volledig kan focussen op de laatste taken die ik voor het weekend moet afronden. Ik start mijn laptop op en open direct mijn mailbox, maar mijn dag begint pas echt wanneer ik een goede kop koffie voor mezelf heb gezet. Zodra ik met mijn kop koffie terug ben bij mijn ‘thuis-kantoorplek’ begint de dag dan écht. Ik begin met het bijwerken van mijn mailbox en werk alle openstaande mails weg. Zodra alle mails zijn weggewerkt, maak ik mijn dagplanning.  

 

08:45 u.  

Over een kwartier begint het tweewekelijkse marketingoverleg en deze wil ik goed voorbereiden. Ik zet alle punten die ik wil bespreken voor mezelf op een rijtje en werk vervolgens de tickets in Teams bij zodat deze zijn voorzien van alle relevante documenten, zoals bijvoorbeeld een door mij gemaakt design voor onze merchandise. Zodra ik alles gereed heb gemaakt voor het overleg, zet ik nog een kop koffie voor ik het overleg in ga.  

 

09:00 u.  

Het is tijd voor het marketingoverleg. Tijdens dit overleg bespreken we met het marketingteam alle huidige projecten waar we aan werken. Omdat de marketing bij Blisss een combinatie is van veel verschillende marketingdisciplines, is het belangrijk om elkaar zo goed mogelijk op de hoogte te houden van waar we mee bezig zijn en zo de focus niet te verliezen. Ik vind dit een ontzettend leuke uitdaging omdat het werk hierdoor nooit saai wordt! Tijdens dit overleg bespreken we ook de ideeën die we zelf hebben, of via collega’s hebben ontvangen, over welke toffe dingen we nog meer kunnen doen binnen marketing. De inspiratie vloeit rijkelijk tijdens dit overleg en ik heb na elk marketingoverleg weer een bak met nieuwe energie om vol passie de nieuwe ideeën te realiseren.  

 

10:30 u.  

Na het marketingoverleg is het tijd voor een, zoals ik dat noem, ‘marketeers pauze’. Tijdens deze pauze scroll ik door verschillende social media kanalen om zo tot nieuwe ideeën voor op onze kanalen te komen. Omdat we met een splitsing tussen marketing voor Blisss en marketing voor Werken bij Blisss werken, vind ik het zelf erg belangrijk om voor beiden up-to-date te zijn van huidige social media trends. Zodra ik weer een aantal content ideeën heb, zet ik deze direct in de content kalender.  

 

10:45 u.  

Binnenkort organiseren we een event bij Microsoft op locatie, waarbij ik verantwoordelijk ben voor de organisatie van het event. Een super vette uitdaging! Ik breng in kaart wat er nog gedaan moet worden om dit event tot een succes te maken en werk aan de hand van deze lijst een concrete planning uit. Een aantal zaken die ik nog moet regelen zijn het bestellen van de merchandise voor in de goodiebags, het afstemmen van de organisatorische taken met Microsoft en de communicatie rondom het event klaarzetten. Zeer diverse taken binnen één project dus! Zodra de planning op papier staat, begin ik met het ontwerpen van de merchandise.  

 

11:45 u.  

Wanneer ik weer een aantal taken uit de event-planning heb afgevinkt is het tijd om over te steken naar kantoor. Ik pak mijn lunch voor onderweg en rijd richting het centrum van Nijmegen. Eerst nog even de gevaarlijkste rotonde van Nederland trotseren, maar zoals elke dag is dat weer gelukt!  

 

12:15 u.  

Eenmaal aangekomen bij het pand zoek ik mijn werkplek voor vanmiddag uit. Ik zit graag op de bovenste verdieping en hier was nog een plekje vrij. Ik sluit m’n laptop aan en ga weer verder met het volgende punt op mijn dagplanning: het ontwikkelen van een brochure voor nieuwe leads en klanten. Hiervoor krijg ik de input van onze consultants door middel van een interview moment. Tijdens dit interview moment heb ik alle belangrijke informatie genoteerd zodat ik hier een complete brochure van kan schrijven. Wanneer de inhoud op papier staat, stuur ik deze eerst nog even door naar de consultant om zeker te weten dat de informatie klopt. Wanneer ik een go krijg op de inhoud, start ik met het leukste deel: het vormgeven van de brochure. Als echte “Adobe tijger” krijg ik ontzettend veel energie van projecten zoals deze!  

 

14:00 u.  

Om de inhoud voor het event te bepalen, houden we een brainstormsessie met alle betrokkenen vanuit Blisss. Tijdens deze brainstorm sparren we over interessante onderwerpen om tijdens het event te bespreken en luister ik naar de wensen en ideeën van mijn collega’s. Omdat ik een coördinerende rol heb in dit project, vind ik het belangrijk dat alle betrokkenen een duidelijk beeld hebben van het event, tevreden zijn over wat we gaan doen en er ook écht naar uit kunnen kijken.  

 

15:30 u.  

Na de brainstormsessie ga ik weer met het event aan de slag. Ik schrijf alle besproken punten uit en maak hier een concrete actiepuntenlijst van. Aan de hand van de nieuwe actiepunten scherp ik mijn planning iets aan, waarna ik verder ga met het opzetten van de communicatiemiddelen voor het event. Ik zet de mails klaar in onze e-mailmarketing tool en stuur de eerste uitnodiging naar onze klanten. Er stromen meteen al wat aanmeldingen binnen! Dit kleine succes deel ik direct met mijn team. Bij Blisss vinden we het belangrijk om successen samen te vieren! 

 

16:00 u.  

Voor het einde van de dag plaats ik nog een social media bericht op LinkedIn en Instagram. LinkedIn gebruiken wij als social media platform voor onze klanten en Instagram voor Werken bij Blisss. Zelfs onze social media werkzaamheden zijn dus erg divers! Het schrijven voor twee compleet verschillende doelgroepen is een uitdaging, maar zorgt ook voor een fijne afwisseling in mijn werk. Zodra de berichten zijn geplaatst, werk ik nog even de administratie van ons team bij in onze sales tools zodat deze up-to-date zijn voor we het weekend ingaan.  

 

16:30 u.  

Zeker niet geheel onbelangrijk: tijd voor de VrijMiBo! Sinds we in ons nieuwe pand zitten zijn er meer mogelijkheden om mijn collega’s op een informerele manier te treffen, zoals in onze huiskamer. Vandaag stond het NK (Nimweegs Kampioenschap) beerpong op de planning en ik heb hier hard voor getraind! Samen met mijn marketing collega Koen maak ik mijn collega’s dik in, al hebben zij in hun verhaal een andere uitkomst van dit kampioenschap.  

 

18:15 u.  

Het was weer een gezellige VrijMiBo en bovendien een geslaagde werkdag. Ik pak mijn spullen in en besluit om met de trein naar huis te gaan. Gelukkig kan mijn auto hier een nachtje blijven staan. Ik wens mijn collega’s een fijn weekend en loop binnen 5 minuten naar Station Nijmegen.  

Inhoudsopgave
Share

Vergelijkbare interessante artikelen voor jou

slider_img
Een dag in het leven van een Junior Functioneel Consultant – Dagboek Enze Jansen
Lees meer
slider_img
Een dubbele functie, hoe ziet dat eruit? – Dagboek Stef van Wiechen
Lees meer
slider_img
Focus op ontwikkeling – het carrièrepad van Blissser Nicky Jansen
Lees meer
slider_img
Werken & leven – het carrièrepad van Blissser Richard Brunsveld
Lees meer
slider_img
Ontwikkelen doen we samen – het carrièrepad van Blissser Laudi Hulswit
Lees meer
slider_img
Zelf de touwtjes in handen – het carrièrepad van Blissser Koen Janssen
Lees meer
slider_img
Blisss naar nieuw pand in Hartje Nijmegen
Lees meer
slider_img
Doorstuderen of werken? Waarom niet beiden?
Lees meer
slider_img
Ho Ho Ho Merry Blisssmas!
Lees meer