Job alert

Het carrièrepad van Blissser Koen Janssen

-

Bij Blisss vormen onze medewerkers het kloppende hart van ons bedrijf, waar talent groeit en carrières worden gevormd. De komende tijd delen we een serie artikelen waarbij we dieper ingaan op de carrièrepaden en ontwikkelingsmogelijkheden bij Blisss. In dit artikel deelt marketeer Koen Janssen zijn persoonlijke ervaringen en werpt hij een blik op hoe Blisss samen met hem werkt aan zijn professionele ontwikkeling.

Kun je jezelf kort voorstellen en vertellen wat jouw rol is bij Blisss?

Ik ben Koen Janssen, 27 jaar oud en ik werk nu 3,5 jaar als Marketeer bij Blisss. Tijdens mijn studententijd ben ik in Nijmegen komen wonen en werd ik verliefd op de mooie stad Nijmegen. Na het behalen van mijn bachelor Commerciële Economie op de HAN, was het dan ook een logisch vervolg om op zoek te gaan naar een baan in de buurt. De dynamische wereld van IT sprak mij aan en zodoende kwam ik bij Blisss uit.

 

Wat sprak je aan in de carrièremogelijkheden bij Blisss?

Voordat ik begon bij Blisss waren er al een aantal punten die mij erg aanspraken; waaronder de jonge en frisse uitstraling, collega’s in dezelfde leeftijdsgroep en veel activiteiten om aan mee te doen. Na op gesprek te zijn geweest sprak de mogelijkheid om mijn interesse in marketing verder te verkennen en te ontwikkelen, ondanks dat ik aanvankelijk solliciteerde voor een verkoopfunctie, enorm aan. Blisss zag, wegens mijn CV in de vorm van een portfolio website, potentie in mij en bood me de kans om een rol te vervullen die volgens hen beter zou passen; namelijk die van marketeer. Dat Blisss deze potentie in mij zag en eigenlijk direct met mij als persoon mee dacht over de best passende functie, vind ik erg kenmerkend voor Blisss als werkgever. Ik waardeer ook de betrokkenheid van Blisss bij mijn persoonlijke ontwikkeling, zoals het aanbieden van ondersteuning en kansen om me te specialiseren in specifieke marketingdisciplines. Blisss bood mij de volledige vrijheid om mijn rol als marketeer zelf in te richten en vooral om te werken volgens “learning by doing”. Deze cultuur van vertrouwen en eigenaarschap motiveren mij nog steeds elke dag om een extra stapje bij te zetten.

Kun je iets vertellen over jouw specifieke carrièrepad binnen Blisss?

Toen ik begon bij Blisss werd ik de eerste fulltime marketeer. Wanneer je de enige marketeer bent voor een bedrijf, dan is het heel breed qua marketingtaken  die je kan uitvoeren. Gelukkig was ik tijdens mijn studie breed opgeleid en kreeg ik van Blisss de vrijheid om mijn weg te vinden binnen mijn functie. Ik kreeg vanuit Blisss meteen de kans om tijdens het werk veel dingen uit te zoeken en toe te passen, om zo te kijken wat werkt. Zo heb ik door middel van vallen en opstaan bepaalde processen kunnen inrichten.

Op welke manier helpt/ondersteunt Blisss je bij jouw ontwikkeldoelen?

Bij Blisss mag je de tijd nemen om aan je persoonlijke ontwikkeling te werken.  Ook hier ben je zelf volledig in de lead. Dus als ik over een bepaald onderwerp meer wil weten, kan ik daar gerust een webinar of YouTube tutorials over bekijken. Dat is voor mij ook de manier hoe ik normaal graag in mijn werkzaamheden iets leer, dus voor mij zeer passend! Daarnaast stel je ook een persoonlijk ontwikkelingsplan op. Dit bespreek je iedere twee weken met je begeleider vanuit Blisss (vaak is dit je manager of teamlead) zodat er focus blijft op jouw persoonlijke ontwikkeldoelen. Zo blijf je zelf ook bewust van de dingen waar je zelf in wil ontwikkelen en denk je gedurende de week wanneer je ergens tegenaan loopt ook vaak “oh wacht, ik moet nu ander gedrag proberen te vertonen om mijn doel te behalen”. Deze continue focus ervaar ik zelf als erg prettig.

 

Daarnaast heb ik bij Blisss ook een externe opleiding mogen volgen in de vorm van een masterclass. Dit was een traject van een jaar, waarin ik iedere maand samenkwam met andere marketeers om een specifiek onderwerp binnen marketing te behandelen. Deze verkregen informatie kon ik vervolgens on the job direct toepassen. Blisss investeert dus ook in het volgen van externe opleidingen wanneer dit bijdraagt aan jouw ontwikkeling en zij de bijdrage aan het grotere plaatje zien.

Hoe zie je jouw toekomst bij Blisss? Zijn er specifieke doelen die je wilt bereiken of nieuwe vaardigheden die je wilt ontwikkelen?

Ik ben nu sinds 2020 actief in marketing en ik denk dat er nog genoeg valt bij te leren. Dus mijn doel is gewoon om ieder jaar een beetje beter te worden in mijn vakgebied (ik hou er niet per se van om al 10 jaar vooruit te kijken, het moet voor mij vooral behapbaar blijven). Zodat ik dan over 10 jaar terug kan kijken en kan zeggen: ik ben elk jaar een beetje beter geworden. Daarnaast zal de rol van marketeer in de komende jaren flink veranderen. Alleen de komst van AI verandert de manier hoe wij als marketeer te werk gaan. Het is mijn doel dan ook om voorop te blijven lopen met de nieuwste ontwikkelingen en deze kennis toe te passen in mijn functie ten behoeve van ons bedrijf. Ik hoop vooral dat de marketingafdeling de komende jaren bij Blisss nog meer mag gaan groeien, dat er nog meer gespecialiseerde marketeers bij komen zodat iedereen binnen zijn/haar specialisme kwaliteit kan leveren en dat de verhuizing naar ons nieuwe pand veel nieuwe kansen zal bieden, zoals het vormen van een marketing hub binnen het pand. Al met al wil ik marketing meer laten leven binnen het bedrijf en ik hoop dat ik hier de komende jaren nog veel successen in zal behalen.

Heb je nog tips voor potentiële nieuwe medewerkers?

Wil je werken bij een saai en muf IT-bedrijf? Dan moet je vooral niet bij Blisss aankloppen want dit stereotype beeld dat mensen vaak hebben van IT-bedrijven is totaal niet van toepassing bij ons.

Het fijne van werken bij Blisss is dat iedereen elkaar kent en de mensen op één staan. Je krijgt hier waardering voor het werk dat je doet en hebt ook de ruimte om jezelf verder te ontwikkelen. Dat maakt dat je veel plezier hebt in je werk en vanzelf de gewenste stappen zet om persoonlijke groei door te maken.

Toch zal Blisss niet voor iedereen de juiste fit zijn. Het is belangrijk om jezelf af te vragen of de moderne manier van werken zoals we dat bij Blisss doen wel bij je past. Het moet je namelijk wel liggen om continu in de lead te zijn over je eigen werkzaamheden en dat vergt ook een bepaalde proactiviteit en nieuwsgierigheid naar wat er nog meer mogelijk is. Natuurlijk moet je ook op de hoogte willen blijven van de nieuwste ontwikkelingen in de IT wereld. Deze ontwikkelingen gaan allemaal heel snel en ook daar moet je energie van krijgen. Het is belangrijk dat je graag met enthousiasme te werk gaat. Als je jezelf in dit plaatje ziet, dan ben jij zeker de juiste fit voor Blisss!

Hoe zou je een typische Blissser omschrijven?

Een typische Blissser is vooral lekker zichzelf. Dus hoe je thuis bent of bij vrienden, qua hoe je als karakter bent, zo kun je ook lekker bij Blisss zijn. Soms hoor ik wel eens verhalen van anderen dat ze op hun werk toch iets serieuzer zijn of dat ze toch denken niet alles te kunnen zeggen, maar bij Blisss is dit zeker niet het geval. Een typische Blissser is authentiek zichzelf en staat graag voor anderen klaar.

Vergelijkbare interessante artikelen voor jou

slider_img
Het carrièrepad van Blissser Nicky Jansen
Lees meer
slider_img
Het carrièrepad van Blissser Richard Brunsveld
Lees meer
slider_img
Het carrièrepad van Blissser Laudi Hulswit
Lees meer
slider_img
Blisss naar nieuw pand in Hartje Nijmegen
Lees meer
slider_img
Doorstuderen of werken? Waarom niet beiden?
Lees meer
slider_img
Ho Ho Ho Merry Blisssmas!
Lees meer