Job alert

Een dag in het leven van een Junior Functioneel Consultant – Dagboek Enze Jansen

-

Ben je benieuwd naar hoe een dag van een Junior Functioneel Consultant bij Blisss eruitziet? In dit artikel neemt Enze je mee in wat hem dagelijks bezighoudt!

Woensdag 8 mei 2024

08:45 u.  

Ik kom aan op kantoor en moet direct door naar de dag-start met mijn team. Omdat ik in twee teams werkzaam ben (Team Groen en Team Rood), verschilt het nog wel eens bij welke dag-start ik aanwezig ben. Vandaag was het Team Groen. Tijdens de dag-start bespreken we belangrijke lopende zaken en houden we elkaar op de hoogte van de lopende projecten en de bijbehorende planningen.  

 

09:00 u. 

Omdat ik direct na aankomst meteen door moest naar de dag-start, is het nu tijd om mijn werkplek voor de dag uit te zoeken en een welverdiend kopje koffie te pakken. In de keuken kom ik nog een collega tegen en hier maak ik kort een praatje mee. Het is leuk dat we nu een keuken hebben waar we elkaar kunnen treffen, zo hoor ik ook nog eens hoe het bij de andere teams gaat. Ik loop met mijn koffie terug naar mijn werkplek en maak me klaar om aan het werk te gaan.  

 

09:15 u.  

Het is tijd voor mijn dagelijkse mailbox moment. Zodra ik mijn laptop heb opgestart, open ik direct mijn mailbox. Ik kijk of er nog urgente zaken binnen zijn gekomen en werk deze als eerste af. Hierop volgend reageer ik op andere openstaande mails en afspraakverzoeken.  

 

09:30 u.  

Zodra mijn mailbox is opgeschoond en ik de openstaande werkzaamheden heb weggewerkt, is het tijd om aan mijn werkzaamheden voor één van de lopende projecten te beginnen. Deze ochtend ben ik druk bezig voor BIA Beton, één van onze klanten. Binnenkort ben ik weer bij BIA Beton op locatie aan het werk en hier moet ik een aantal zaken voor voorbereiden. Ik begin met het voorbereiden van de analyse die wij hier aanstaande dinsdag zullen doen. Ik zorg dat er in Business Central nieuwe dingen klaarstaan zodat ik deze kan laten zien. Vervolgens werk ik de nieuwe besproken punten uit in Business Central en test ik dit meteen om te checken of alles naar wens werkt. Eens in de zoveel tijd komt het ook wel eens voor dat ik aan de slag moet met maatwerk voor de klant. Hierbij geeft de klant aan hoe ze het precies willen, waarna ik deze wensen opschrijf en vertaal naar een duidelijke briefing voor de ontwikkelaar. De ontwikkelaar bouwt vervolgens het maatwerk op, waarna ik deze nog eens test om te kijken of het aansluit op de wensen van de klant.  

 

12:00 u. 

De ochtend is voorbij gevlogen en het is inmiddels alweer tijd om te lunchen. Ik pak mijn lunch en neem deze mee naar mijn bureau. Ik lees terwijl ik aan het lunchen ben de laatste dingen uit mijn mailbox en andere werkzaamheden door voordat het tijd is om echt pauze te houden. 

 

12:30 u.  

Normaal gesproken ga ik elke dag rond dit tijdstip een rondje lopen met mijn collega’s, maar helaas regende het vandaag. Gelukkig hebben wij een leuk alternatief voor het rondje wandelen, namelijk onze voetbaltafel! Mijn collega’s en ik houden fanatiek het NK (Nijmeegs Kampioenschap) tafelvoetbal, wat er zo fanatiek aan toe gaat dat dit net zo intensief is al het rondje wandelen! 

 

13:00 u.  

Ik check als eerste of er tijdens de pauze nog nieuwe belangrijke zaken per mail of via Jira (ons ticketsysteem) zijn binnengekomen en maak hier voor mezelf een overzicht van. Vanuit dit overzicht plan ik de nieuwe taken in en gebruik ik het moment om nieuwe urgente zaken op te pakken. 

 

13:30 u. 

In de middag ben ik aan het werk voor een andere klant: Wolters. Voor deze klant ben ik vooral bezig met het werken aan documenten. De werkzaamheden verschillen per keer, waarbij ik de ene keer een heel rapport vanaf ‘scratch’ moet opbouwen en soms maar twee velden hoef toe te voegen. Vandaag stonden er een aantal documenten op to-do en deze takenlijst werk ik de rest van de middag af.  

 

15:30 u.  

Aan het einde van de middag heb ik af en toe persoonlijk contact met mijn klanten over de bij hun lopende projecten. Ik zie dit moment als een persoonlijke supportlijn, waarbij ik mijn klanten zo goed mogelijk hulp wil bieden en al hun vragen beantwoord. Ik vind het fijn om dit persoonlijke contact met mijn klanten te onderhouden, zodat ik gerichter voor hen te werk kan gaan en zelf ook een goed beeld heb van mijn klanten.  

 

16:00 u. 

Ik begin met het afronden van mijn laatste werkzaamheden van vandaag. Alle taken die ik voor het einde van de dag moet afronden krijgen van mij prioriteit en ik werk deze lijst af tot ik de laatste taak heb afgevinkt.  

 

17:15 u. 

Het is alweer tijd om mijn spullen in te pakken en naar huis te fietsen. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe werkzaamheden!  

 

Inhoudsopgave
Share

Vergelijkbare interessante artikelen voor jou

slider_img
Werken als Marketeer bij Blisss – Dagboek Joska Nahuijsen
Lees meer
slider_img
Een dubbele functie, hoe ziet dat eruit? – Dagboek Stef van Wiechen
Lees meer
slider_img
Focus op ontwikkeling – het carrièrepad van Blissser Nicky Jansen
Lees meer
slider_img
Werken & leven – het carrièrepad van Blissser Richard Brunsveld
Lees meer
slider_img
Ontwikkelen doen we samen – het carrièrepad van Blissser Laudi Hulswit
Lees meer
slider_img
Zelf de touwtjes in handen – het carrièrepad van Blissser Koen Janssen
Lees meer
slider_img
Blisss naar nieuw pand in Hartje Nijmegen
Lees meer
slider_img
Doorstuderen of werken? Waarom niet beiden?
Lees meer
slider_img
Ho Ho Ho Merry Blisssmas!
Lees meer