Werken bij Blisss betekent...

 

 

Nicky Jansen

Adviseur ERP Blisss

 

 

Wat doe je zoal in het dagelijkse leven?
In het dagelijkse leven heb ik een aantal dingen die mij bezig houden. Vrienden en familie staan bij mij absoluut op plek nummer 1. Ik trek graag met ze op en ik zoek op die manier de gezelligheid op. Ik kan beamen dat ik het persoon ben die moeite heeft met nee zeggen en dus altijd gemakkelijk te overtuigen ben voor een biertje in de kroeg of een bordspel bij iemand thuis.

Daarnaast houd ik van sporten. Hardlopen doe ik graag en ook voetballen is een van mijn hobby’s. Het niveau van het voetbalteam waar ik bij speel is wisselend en je moet er niet te veel van verwachten. Alhoewel, Bart Lammers (collega) heeft recentelijk transfervrij de overstap gemaakt naar ons team, waardoor we dit jaar wél meededen voor het kampioenschap.

 

Sinds wanneer werk je bij Blisss?
Inmiddels werk ik drie jaar bij Blisss. Medio 2017 ben ik begonnen in het belteam van Blisss. Dit was mijn bijbaan naast mijn studie Commerciële Economie. Het belteam van Blisss bestaat uit studenten die afspraken maken voor vertegenwoordigers met bedrijven, waar Blisss mogelijk zaken mee gaat doen. Hier ben ik destijds via een goede vriend bijgekomen en mede door het studentikoze karakter, de gezellige collega’s en dus gezelligheid op het kantoor had ik het hier erg naar mijn zin. Tegen het eind van mijn studie ben ik door Blisss benaderd voor de functie vertegenwoordiger waar ik het ook hartstikke naar mijn zin heb.

Wat doe je precies in je huidige rol bij Blisss?
Als vertegenwoordiger/adviseur begeleid je eigenlijk (potentiële) klanten in hun aankoop van een ERP-systeem. Het aanschaffen van een dergelijk systeem ‘raakt’ een groot gedeelte van de organisatie, kan complex zijn en kan dus ook een grote investering vergen. Om die reden is bij de aankoop van een ERP-systeem een pragmatische aanpak belangrijk, waarbij je als vertegenwoordiger het hele proces begeleidt. Ik zorg dat de juiste mensen aan tafel komen en adviseer op basis van ervaringen die wij eerder vanuit Blisss hebben gehad met projecten. Centraal hierbij staan creativiteit, eerlijkheid en een proactieve werkhouding. Je dient immers goed contact te onderhouden met de potentiële klant.

Wanneer een bedrijf klant wordt, blijf je als adviseur betrokken bij het uit te voeren project. Je overlegt regelmatig met de projectleider en blijft het contact met de klant onderhouden. Het streven hierbij is een tevreden klant en een zo goed mogelijke dienstverlening. De filosofie is namelijk om een langdurige klantrelatie aan te gaan. Tot slot ben ik betrokken bij de marketing van Blisss. Ik geloof sterk dat de vertegenwoordiger anno 2020 zich niet enkel meer bezig houdt met sales, zeker omdat bijna 70% van de buying journey al voltooid is als de klant contact met je opneemt. Marketing is belangrijker dan ooit en wat dat betreft draag ik bij door mee te denken in campagnes en het opzetten van een heldere propositie.

Wat vind je leuk aan je huidige rol binnen Blisss?
Het leuke aan mijn rol als vertegenwoordiger is dat je echt het spin in het web bent. Ik sta tussen de klant en het project in en heb eigenlijk van beide kennis nodig. Met de klant bespreek ik  de uitdagingen en behoeften die ze hebben. Ik adviseer over mogelijke oplossingen die we kunnen bieden in een ERP-systeem (en het platform daaromheen). Intern bespreek je ideeën en kom je tot hele gave dingen voor een klant. Het daarbij onderhouden van het contact zowel intern als extern vind ik erg leuk.

Daarnaast vind ik het softwarelandschap uitdagend. Ik word warm van nieuwe innovaties die dagelijks voorbijkomen en het direct kunnen toepassen van de nieuwigheden in de praktijk. Daarnaast vind ik het mooi om te zien dat we als Blisss zijnde organisaties echt een stap verder helpen en bijdragen aan hun succes. Tot slot moet ik toegeven dat ik de dynamiek van sales erg leuk vindt. Het goed kunnen omgaan met verschillende typen bedrijven en contactpersonen, het constant leren en beter worden in verkoop, motiveert mij elke dag en zorgt ervoor dat ik met plezier naar mijn werk ga.

Wat vind je leuk aan Blisss als organisatie?
Blisss is een open organisatie waarbij je de kans krijgt je volledig door te ontwikkelen. Men zet de individu centraal en doet er alles aan om het jou naar de zin te maken. Er zijn nooit conflicten binnen de organisatie, door onder andere het menselijke karakter van leidinggevenden en collega’s. Je kunt verantwoordelijkheden op je nemen en je mag daarbij fouten maken. Bovendien maakt de organisatie een mooie ontwikkeling door. Als werknemer kun je hieraan bijdragen. Het management luistert goed naar de ideeën die er worden aangedragen. Tot slot staat plezier centraal binnen de organisatie, waarbij je naast de mooie dingen die je bereikt met elkaar ook op andere manieren geniet. Het gezamenlijk vieren van de Nijmeegse vierdaagse is hier een voorbeeld van, maar ook het regelmatig borrelen bij de Kazerne, LAN-Party’s, zaalvoetbal, hackatons en Kerstborrels.

Wat zijn leuke momenten die je bij Blisss hebt meegemaakt en waar je graag aan terugdenkt?
Eigenlijk aan alles wel. Ik moet denken aan de uitstapjes naar Microsoft in Dublin en Amsterdam, de borrels in de stad en de gave projecten die we hebben gedaan. Ik zou het absoluut aanraden om bij Blisss te gaan werken!